Hory a lezení v horách

Ankogel gruppe - náš první kuloár

02.12.2011 00:00
Z důvodu nákupu lezeckých cepínů a nedočkavosti na ledopádovou sezónu jsme vyrazili na poslední letošní (r. 2011) cestu do hor. Vybrali jsme si kuloár Nördlichste Rinne na vrchol Hochalmspitze v Ankogel gruppe. V pátek večer jsme vyrazili z Českých Budějovic směr údolí Maltatal. Kolem 9 hodiny už jsme u příjezdové cestě k horké chatě Gießener Hütte, kde jsme chtěli ve winterraumu přespat. Bohužel jsme měli sněhové řetězy nekompatibilní v našim autem, tak jsme začali objíždět místní benzínové pumpy a s plánem koupit nové. Bohužel jsme řetězy sehnali až asi tak na 10 benzínové pumpě až na dálnici a už jsme mohli vyrazit nahoru. Po několika kilometrech nás ale...

Piz Bernina 4049m, pokus číslo dvě

13.08.2011 20:34
Po neúspěšném květnovém pokusu o nejvýchodnější čtyřtisícovku Alp se o vrchol pokoušíme znova a to po hřebeni Biancograt. První den vyrážíme z Českých Budějovic brzo ráno přes Rakousko a Německo do Švýcarského Sankt Moritz (Sv. Mořic). Parkujeme nedaleko ve vesnici Pontresina a ještě ten den docházíme po čtyřech hodinách chůze na chatu Chamanna da Tschierva (2583 m), výchozí chatu na Biancograt. Druhý den vstáváme ve 2 hodiny ráno, rychle posnídáme  a jako první, kolem půl 3, z chaty vyrážíme vzhůru. Zanedlouho dorážíme ke skalním blokům, kde se navazujeme a průběžným lezením lezeme nahoru. Zde se také plně ozívá Akimův natažený sval na břiše, kdy při každém jeho kroku cítí...

Aconcagua (6959m) - nejvyšší vrchol And

08.02.2011 19:32
Další náš výlet jsme naplánovali do Jižní Ameriky. A protože se rádi koukáme na hory z dálky, rozhodli jsme se pro nejvyšší vrchol And, celé Jižní Ameriky a vlastně celé jižní polokoule - což je Aconcagua (6959 m.n.m.). K rychlému rozhodování nám pomohla akční letenka z Vídně do Buenos Aires za 14,5 tisíce korun s Lufthansou.                 Ale postupně. Po příletu do Argentiny jsme si koupili jízdenky autobusem do Mendozy, kde se prodávají perminy na námi plánovanou horu - Aconcagu (permit stál v roce 2011 neuvěřitelných cca 15 tisíc korun). I z důvodu této ceny jsme nechtěli moc riskovat případný neúspěch a rozhodli...

Rychlovka na Mont Blanc (4810m)

26.06.2010 14:17
Máme volný prodloužený víkend a rozhodujeme se, co s ním. A rozhodli jsme se, že se pokusíme o Mont Blanc, nejvyšší horu Alp. V pátek večer po práci se scházíme v Českých Budějovicích, kam přijíždí Pavel z Brna a Beny s Davidem z Prahy, a rovnou vyrážíme směr Francie.   Ráno dojíždíme do městečka Le Fayet, kde se nachází stanice tramvaje, která vede do stanice Nid d´Aigle (2 367 m), kde začíná normální francouzská cesta na vrchol. Chvilku se prospíme, počkáme na první ranní tramvaj a jedeme do Nid d´Aigle, kde začíná naše cesta. Zde už začíná ledovec, nazouváme mačky a za 2 hodiny jsme již na chatě Refugio de Tete Rouse (3 167 m). Zde se ale moc...

Indický Himaláj - Stok Kangri 6153m

19.09.2009 09:49
Další náš horolezecký cíl měl lehce exotický náběh: Indie. Rozhodli jsme se pro známé město Léh, jemuž okolí se říká indický Tibet, a pro horu Stok Kangri, která patří v oblasti k nejjednodušším šestitisícovkám. Do Léhu jsme se dostali místní dopravou, což nám sice trvalo 3 dny, ale i tak je to nezapomenutelný zážitek. V Léhu a okolí trávíme pár dní a navštěvujeme nespočet budhistických  klášterů a pak vyrážíme do hor. Jako aklimatizaci jsme si vybrali známý trek Markha valley (který obchází námi plánovanou horu), z něhož jsme rovnou vyrazili na Stok Kangri Plán cesty: 1. den: Hemis – Larsa 2. den: Larsa – Nimaling – přes sedlo Gongmaru La (5406 m.n.m.) 3. den:...

Putování po Kavkazu a cesta na Elbrus (5642m)

09.07.2009 00:00
Naše první cesta do vyšších hor vedla na ruský Kavkaz. A kam jinam, než na nejvyšší západní vrchol Elbrusu (5642m) Letěli jsme z Prahy, přes Moskvu do města Mineralnye Vody  Aklimatizovali jsme se na několikadenním treku okolo jezera Siltran a pak vyrazili na Elbrus. Na Elbrus jsme šli klasickou cestou z jihu a protože nám přálo i počasí, dostali jsme se na vrchol všichni. Z důvodu toho, že nám Ivan a Puky vyjednali významné slevy na oblečení u nejmenovaných outdoorových výrobců, které jsme všichni plně využili, říkali jsme si red team. Účast: Akim, Filip, Martin, Šárka, Puky, Ivan a Dana Materiál: turistické mačky, turistické cepíny, lano (na samotný Elbrus není třeba) a...

Cesta v Maroku na nejvyšší vrchol pohoří Atlas - Džebel Toubkal (4167m)

14.11.2008 14:43
Ke konci roku 2008 jsme navštívili Maroko a mimo kulturního vyžití jsme navštívili pohoří Atlas včetně výstupu na jeho nejvyšší vrchol Džebel Toubkal (4167m) Účast: Akim, Filip, Beny, Puky a Plešoun Více fotek na https://akimos.rajce.idnes.cz/2008_-_Maroko/